Sunday, October 24, 2010

Kortzichtige bedrijven

Als je zoals ik net over de de grens met Nederland woont, wordt het je pas echt duidelijk hoe klein Nederland werkelijk is (bekrompen Nederland is). De bedrijven (en ik bedoel hier juist de grotere bedrijven met meerdere vestigingen mee) bezitten allerlei landelijke toeters en bellen waarmee je de landsgrenzen niet mee slecht. Dus Nederlandse postcodes, 0900 telefoonnummers, websites waar je geen internationale nummers en postcodes kan invoeren en wat nog erger is, computer toepassingen (bijvoorbeeld voor reparaties) waarin dit alles ook niet kan.

Voeg hierbij onbeschoft personeel dat leugens vertelt over bellen naar buitenlandse nummers die zij niet kunnen bellen domweg omdat zij de juiste gegevens (telefoon en postcodes) in hun computer niet kunnen invoeren.

Ik heb altijd gedacht dat we zo'n handels drijvend volkje waren. Maar ik heb 't ongetwijfeld mis! De handel zat 'm natuurlijk in het grote werk (Zie voor de details 'Hollanders, Alexander Curly') en dat is nu over en uit. Dus waarover zouden we ons nog druk over maken.

Ja dan willen ze wel wat voorbeelden natuurlijk. Dus een lijstje met ergernissen die de top van de ijsberg representeert
  • BCC, nergens 00 of + nummers en alleen antwoord via 0900 nummers.

  • IKEA, briljant, de vestiging in Hengelo heeft een 0031 nummer, maar IKEA centraal kent het nummer niet! Briljant toch. De dichtbijzijnde Duitse IKEA is veel verder weg.

  • KPN, Telefoons maar alleen in Nederland graag, Het enige nummer is het centrale nummer in Den Haag. Ik heb medelijden met de dames daar.

  • T-Mobile, Alleen een Nederlands adres, geen postbus nummers.


Ach breek me de bek niet open. Het nadeel van deze grote bedrijven is, dat je nooit de juiste persoon te pakken krijgt. De idioten die dit bedacht hebben, zijn dezelfde idioten die niet door-denken, die altijd gelijk hebben. Deze dwazen zijn degene die verklaren dat de winst ergens anders vandaan komt. Wat zij nooit aantonen is dat zij de verliesmakende factor zijn.

Ik heb grote waardering voor de EURO en de EEG. Als we op de bedrijven moeten wachten tot St Juttemis!

No comments: