Friday, January 23, 2009

Kill KPN, doen zij ook met mijn email

Normaal ben ik niet zo moordlustig maar voor de KPN maak ik graag een uitzondering. In augustus 2008 biedt KPN mij een goedkoper contract aan. Ik accepteer nadat mij verzekerd is dat de minimale contractduur van 1 jaar voor emigratie niet geldt.

Eind oktober 2008, nadat ik de in- en uitschrijf papieren van de gemeentes in bezit heb, schrijf ik een brief naar KPN om alles te beëindigen, immers ik woon niet meer in Nederland.

Dat lukt, maar met 1 jaar opzegtermijn. Na menige email, nog meer telefoongesprekken (de interne communicatie van KPN is een verhaal apart) en uiteindelijk storneren van de automatische afschrijvingen, krijg ik het voor elkaar om op 6 januari 2009 daadwerkelijk afgesloten te worden. De financiële gevolgen moeten anders geregeld worden. Weer bellen, begrepen worden, en je zal worden teruggebeld door de 2e lijn. Maar die beldt (op het van te voren afgesprokem tijdstip) niet en verder ook nooit. Doe ik het ook niet...

Nu biedt de KPN de mogelijkheid om je email adres te behouden (is in mijn geval ook nog een domein naam waarvoor je extra betaalt). Maar ja afsluiten doen we als je dat wilt. Dus alles wat je in email, brieven etc stuurt, dat weten ze niet, dus wordt bij afsluiten alles afgesloten.

Maar dat kun je wel herstellen! Maar welke keuze dat is op het telefonische keuzemenu? Dat weten we niet. Als je dat uiteindelijk die afdeling die jouw email adres kan laten herleven gevonden hebt, kunnen ze je wel in een dusdanige status plaatsen, dat je over minimaal 3 dagen weer 20 minuten in de wachtrij kan staan om daadwerkelijk weer jouw email te kunnen lezen. Let wel op zijn vroegst. Beter kun je een week wachten.
Dat dan inmiddels de KPN email-box allang is volgelopen, dat weten ze wel maar daar kunnen ze niets aan doen.

Inmiddels ben ik begonnen om al mijn email adressen te wijzigen in een NIET KPN EMAIL adres. Weet ik zeker dat 't over een week weer werkt.

Een goed script voor Quentin Tarantino "Kill KPN".

No comments: