Monday, February 09, 2009

Koos Spee

Koos Spee gaat weg als verkeersofficier verkeersveiligheid en wordt opgevolgd door Peter Muijen. Veel vrienden bij het grote publiek heeft Koos niet gehad. Toch moet iemand zo'n rol spelen. Ik rijd fiets/motor/auto en ben tevens voetganger. Met mijn 54 jaar heb ik enige ervaring.

Snelheidsovertredingen zijn niet goed te praten, de locatie waar dat gebeurt wel. En da's wat ik nu op Koos tegen heb gehad. Hij maakt te weinig onderscheid in het delict en de plaats van het delict.

Dat moet je aantonen met een voorbeeld. Naar mijn menig is 200km rijden midden in de nacht op een lege autosnelweg absoluut geen ernstige overtreding die je rijbewijs moet kosten. Daarentegen is 100km in een woonwijk absoluut rijp voor ontzegging en wat mij betreft tevens psychiatrisch onderzoek.

En dan mijn stokpaardje. Ik rijd zoals eerder gememoreerd ook motor. En wat ik erg belangrijk vind in het verkeer is dat weggebruikers laten zien wat zij gaan doen. Dus géén richting aangeven moet altijd bestraft worden. En wat doet de politie bij wegmisbruikers? Wél voor snelheid, wél voor mobiele telefoons, wél voor verdrijvingsvlakken geldelijke boetes geven. Maar slechts een waarschuwing voor géén richting geven.

Meneer Spee, waar staat het niet geven van richting volgens u op de ergernissen top 10? [In 2007 op plaats 6! (Bron: Wikipedia Ergernissen Top 10)]

No comments: