In mei 2008 hebben Riet en ik een rondreis door Mexico gemaakt. Aangekomen op het vliegveld in Cancun meteen naar Avis voor de huurauto. Schrijf alle zichtbare beschadigingen op papier, want erg zuinig wordt er niet mee omgesprongen.
Uiteindelijk in Oaxaca aangekomen alwaar we langer dan 1 nacht zouden verblijven. Om 01:00 door de Hotel Clerk uit bed gebeld. Er was een probleempje met de auto. Buiten aangekomen stonden er 2 agenten rond de auto met de Hotel klerk. Waar zijn mijn linker banden gebleven? Later bleek ook het reserve wiel te zijn ontvreemd.
Geen van de omstanders sprak (goed) Engels. Na een half uurtje praten heb ik hen duidelijk kunnen maken dat ik een proces verbaal wilde hebben. Bij het teruglopen naar het Hotel met de klerk schoot ik in de lach. De klerk begreep dat niet helemaal. Hoe leg je zo man uit, dat alles verzekerd is?
De volgende dag aangifte gedaan. Daarvoor moest wel een Engelse tolk gevonden worden. Terwijl er 2 mannen en 1 vrouw alleen met het proces verbaal bezig zijn (zo'n goed uur), zijn we met 2 andere agenten naar de auto gelopen voor een sporen onderzoek. Verder heb ik er niets meer over gehoord.
's Avonds kwam een Avis medewerker met nieuwe banden en auto. Immers het rechterportier wilde niet meer open.
Op het vliegveld moest ik $600,= betalen voor de overkomst van de mpnteur uit Mexico stad, een kleine 500 km van Oaxaca). Ook op het vliegveld spreken de medewerkers gebrekkig Engels. In Nederland Avis gebeld en het betaalde geld ook teruggekregen. Ergo: Neem een Autoverhuur bedrijf dat wereld wijd verspreid is.
No comments:
Post a Comment